Usuwanie cellulitu

Usuwanie cellulituDolegliwość ta, spowodowana nierównomiernym rozłożeniem podskórnej tkanki tłuszczowej, jest zmorą wielu kobiet. Gąbczaste „poduszki”, przypominające skórkę pomarańczy, powstają najczęściej na udach, pośladkach, biodrach i brzuchu. O tym, czy na ciele tworzy się cellulit, najlepiej przekonać się chwytając w palce fałd skóry (np. na udzie) i sprawdzić, czy widoczne są na niej wgłębienia lub wypukłości. Jeśli tak to czas zacząć działać!

Walka z cellulitem to niestety  długotrwały proces.

Usuwanie cellulitu wymaga zmiany stylu życia oraz nawyków żywieniowych.

Likwidacja cellulitu lub redukcja cellulitu dodatkowo może być wspomagana pielęgnacją skóry zaatakowanej cellulitem specjalnymi środkami kosmetycznymi. Wracając jednak do codziennego menu, warto zapamiętać (a tym samym unikać), że sprzymierzeńcami cellulitu są:

  • nadwaga
  • fast-foody
  • używki (kawa, alkohol, papierosy) i brak ruchu
  • pigułki hormonalne
  • odwodnienie organizmu

Podstawą zatem każdej kuracji antycellulitowej jest picie dużych ilości wody, zielonej herbaty oraz lekka dieta oparta na owocach, warzywach oraz chudych pokarmach: mięso, wędliny, nabiał, ryby.  Woda pomaga wypłukiwać z organizmu toksyczne produkty przemiany materii. Powinno się pić co najmniej 1,5 litra płynów dziennie – najwięcej wody mineralnej. Oprócz tego warto postawić na zieloną lub czerwoną herbatą bez cukru, a kawę ograniczyć do minimum. Lekka dieta wspomaga trawienie oraz wpływa na samopoczucie. Jest także gwarantem, że nie przybierzemy na wadze.

Walka z cellulitem w domu polega głównie na aplikowaniu substancji, kosmetyków działających na mikrokrążenie skóry oraz jej sprężystość. Lecz, by one zadziałały musimy najpierw masować miejsce nałożenia preparatu – wówczas nasza skóra będzie lepiej przyswajać substancje aktywne. Do walki z cellulitem potrzeba zatem bardzo dobrego planu działania. Najlepsze wyniki daje postawienie na kilka dających efekt punktów, które po krótko zostały już opisane. Tylko  zmasowany atak pozwala wygładzić, wyrównać oraz wyraźnie ujędrnić skórę. Każdy z tych punktów jest równie ważny i każdy należy potraktować równie poważnie.

Plan działania jest następujący:

  1. Odpowiednia dieta
  2. Ćwiczenia
  3. Profesjonalna pielęgnacja

Ćwiczenia należy wykonywać systematycznie oraz ćwiczyć około pół godziny dziennie.

Specjaliści wymieniają ćwiczenia aerobowe: biegi, pływanie, aquaerobic, marsz, energiczne spacery, taniec, jako te, które najlepiej działają na naszą skórę oraz samopoczucie. Dwa razy w tygodniu warto również poświęcić pół godziny na ćwiczenia mięśni brzucha, ud oraz pośladków. To wcale nie jest dużo – patrząc na wiosennie rozwijającą się przyrodę, można dostrzec, że pole do popisu powiększa się każdego dnia. Długie wieczory, odpowiednia temperatura to sprzymierzeńcy aktywności fizycznej! A więc do dzieła!

Comments are closed.